5.7.6 Kuidas hinnata IT projekti kvaliteeti?

iDevice ikoon 5.7.6Kuidas hinnata IT projekti kvaliteeti?

IT või IS projekti kvaliteeti võib hinnata ka läbi kasutaja rahulolu. Me võime projekti tulemuse kliendile üle anda õigeaegselt ja täpselt sellises konfiguratsioonis nagu tellija soovis. Kui me aga lähteülesande koostamisel ei mõelnud kliendi tegelikule vajadusele, siis võime saavutada kliendi rahulolematuse ja me ei saa öelda, et meie töö oli süsteemi luues kvaliteetne. 

Iga projektijuht ja eriti IT projektijuht seisab seetõttu pea alati küsimuse ees: kas teha seda, mida klient soovib või seda, mida klient vajab. Loomulikult on ainuõige vastus, et tuleb teha seda, mida klient vajab. Ainult nii on võimalik tagada kliendi rahulolu ja öelda, et me tegime kvaliteetset tööd. Probleem on siin sageli selles, et klient ei ole IT valdkonna spetsialist ja temal on ainult umbmäärane ettekujutus sellest, millised on IT võimalused ning kuidas võiks uus infosüsteem tema äritegemist toetada. Siin tulebki projektijuhil asuda projekti alguseetapil juhtivasse rolli ja väga põhjalikult välja selgitada kliendi vajadused. See on esimene, aga otsustav samm kvaliteetse tulemi poole.

Kui nüüd pakutud lahendus lähtub küll kliendi vajadusest, aga:

  • on keeruline kasutada
  • ei ole turvaline
  • on täis selliseid vigu, mis takistavad normaalset tööd
  • on raskesti õpitav jms
siis ei saa me mingil moel öelda seda, et projekti lõpptulemus on kvaliteetne. Kõik eelpoolnimetatu mõjutab kliendi rahulolu ja hinnangut kvaliteedile negatiivses suunas.