5.7.4 Millised on standardite kasutamise põhjused?

iDevice ikoon 5.7.4 Millised on standardite kasutamise põhjused?

Standardeid võib liigitada:

  • ametlikud standardid (vastu võetud tunnustatud standardiorganisatsiooni poolt);
  • tööstuslikud ehk de facto standardid (ei pruugi olla ametlikult kinnitatud, kuid on üldlevinud);
  • tehnilised raamstandardid (standardite kogumikud, juhendid nende kasutamiseks);
  • riiklikud soovitused (kajastavad tüüpiliselt riigi kui kliendi vaadet);
  • firmasisesed standardid.

IT vahendite ja süsteemide standardiseerimine ettevõttes tagab süsteemi osade hea ühilduvuse ning töökindluse ja võimaldab kogu süsteemi efektiivsemalt (kiiremini ja väiksemate kuludega) hallata.

Sisestandardite rakendamise põhjused:

  • kulutuste minimeerimine
  • komponentide vahetatavus
  • komponentide koostöökulu minimeerimine (jääb ära liideste tegemine)
  • protseduuride lihtsustamine ja parendamine (saab teistelt ettevõtteilt kindlalt töötavaid protseduure üle kanda)
  • kvaliteedihaldus.