5.7.4 Millised on standardite kasutamise põhjused?

Standardeid võib liigitada:
- ametlikud standardid (vastu võetud tunnustatud standardiorganisatsiooni poolt);
- tööstuslikud ehk de facto standardid (ei pruugi olla ametlikult kinnitatud, kuid on üldlevinud);
- tehnilised raamstandardid (standardite kogumikud, juhendid nende kasutamiseks);
- riiklikud soovitused (kajastavad tüüpiliselt riigi kui kliendi vaadet);
- firmasisesed standardid.
IT vahendite ja süsteemide standardiseerimine ettevõttes tagab süsteemi osade hea ühilduvuse ning töökindluse ja võimaldab kogu süsteemi efektiivsemalt (kiiremini ja väiksemate kuludega) hallata.
Sisestandardite rakendamise põhjused:
- kulutuste minimeerimine
- komponentide vahetatavus
- komponentide koostöökulu minimeerimine (jääb ära liideste tegemine)
- protseduuride lihtsustamine ja parendamine (saab teistelt ettevõtteilt kindlalt töötavaid protseduure üle kanda)
- kvaliteedihaldus.