5.7.3 Miks on kvaliteedijuhtimine üks osa IT projekti juhtimisest?

iDevice ikoon 5.7.3 Miks on kvaliteedijuhtimine üks osa IT projekti juhtimisest?

Kvaliteeti saab juhtida ainult sellisel juhul, kui on määratletud selged kvaliteedi kriteeriumid. Sel juhul on kvaliteet vastavus nendele kriteeriumitele. Keeruliste toodete või teenuste puhul, mille hulka kuulub ka IT, on vastavust kõikidele kvaliteediparameetritele väga raske kontrollida. Seetõttu on siin oluline, et arendusprotsess oleks jälgitav ja vastaks kindlatele kriteeriumitele.

Infotehnoloogiline projekti koosneb väga erinevatest komponentidest, mis kõik mõjutavad lõpptulemuse kvaliteeti ja peavad olema kvaliteedijuhtimise objektid. Nendeks võib olla nii kasutatav riist- ja tarkvara, arendusprotsess tervikuna kui ka projektidokumentatsioon, tegijate kvalifikatsioon ja töö teostamise metoodika.

Enamikes infotehnoloogilises projektis tuleb kvaliteetse tulemuse saavutamiseks tegeleda:

  • Vigade otsingu ja dokumenteerimisega
  • Lähtekoodi testimisega
  • Tehnilise ülevaatusega
  • Terviklikkuse testimisega
  • Süsteemi testimisega
Eriti komplekssete tarkvarasüsteemide korral ka beeta-testimisega, kus testijateks on ettevõttevälised eksperdid, kliendid või avalikkus.