5.7.1 Mida nimetatakse projekti kvaliteediks?

Sõna kvaliteet tuleb ladina keelsest sõnast qualitas ja tähendab omadust, laadi, väärtust või headust. Kvaliteedi all mõeldakse tavaliselt toote tehnilisi omadusi, st. toote kõikide mõõdetavate ja objektiivselt fikseeritavate omaduste kogumit. Projekti kvaliteedi määramise keskpunktis on alati tellija ja tema ettekujutused ja nõudmised projekti lõpptulemusele. Samuti on olulisel kohal see, kuidas klient projekti läbiviimise käigus seda kvaliteeti tajus. Seega võib öelda, et projekti kvaliteet on väga paljuski subjektiivne suurus, mis sõltub tellijast.
Eelpooltoodust lähtuvalt võib projekti kvaliteeti defineerida, kui projekti lõpptulemuse vastavust tellija poolt kehtestatud nõuetele ja üldtunnustatud normidele.
Kvaliteediplaani kaudu sätestatakse kvaliteedi eesmärgid, kirjeldatakse projekti riske ja järjestatakse nad tähtsuse alusel. Samuti määratletakse kvaliteediplaaniga kvaliteedi tagamise meetmete tähtsusjärjekord.
Kvaliteedi plaanimine hõlmab endas projekti lõpptulemuse kvaliteeditunnuste fikseerimist ja on aluseks hilisemale kvaliteedi kontrollile.
Eristada on võimalik :
-
kvantitatiivseid
kvaliteedi tunnuseid
näiteks (rikete esinemise välde, töökiirus jne.)
-
kvalitatiivseid
kvaliteedi tunnuseid
näiteks (kasutajasõbralikkus, korrektsus jne.).
IT projekti lõpptulemuse kvaliteeti iseloomustavateks märksõnadeks võivad olla:
- kasutajasõbralikus
- hooldamiskergus
- rikete esinemise sagedus
- funktsionaalsus
- efektiivsus
- kiirus
- ökonoomsus jne.