5.7.2 Mida põhjustab kvaliteedijuhtimise puudumine?

Kvaliteedi hindamisel on üheks levinumaks meetodiks toote elutsükli jaotamine kaheks: tootmiseks ja kasutamiseks. Kõrgem kvaliteet tootmisel toob reeglina kaasa suurema maksumuse. Kasutamisel toob aga suurem kvaliteet kaasa madalamad kulud. Täpselt nii on see ka enamiku IT projektide korral. Et leida õiget kvaliteedinivood tuleb elutsükli kulud kokku liita ja lähtuda sellisest kvaliteedinivoost, mille puhul kogukulud on kõige väiksemad. Selliselt leitud kvaliteeditaset võib nimetada optimaalseks kvaliteediks.
Puudulik kvaliteedijuhtimine aga võib viia selleni, et me leiame küll läbi elutsükli kogukulude optimaalse kvaliteedi, kuid projekti oodatud maksumus kasvab oluliselt suuremaks. Kvaliteedi tagamiseks tuleb teha lisatöid, kas projekti käigus või süsteemi kasutamise ajal ning see kõik maksab. Lõppkokkuvõttes on puuduliku kvaliteedijuhtimise tagajärjeks rahulolematu tellija ning firma maine langus. Kõige sellega loomulikult kaasneb kasumlikkuse langus.