5.3.5.2 Projektijuht

iDevice ikoon 5.3.5.2 Projektijuht

Projektijuht plaanib, ohjab ja kontrollib projektigrupi tööd nii sisulisest, personaalsest, tähtajalisest kui ka eelarvelisest aspektist.

Projektijuhi põhiülesanded on seega seotud projekti:

  • plaanimisega
  • ohjamise ja koordineerimisega
  • kontrolliga.

Projekti plaanimine

Projektijuhi sellest ülesandest rääkides tuleb eristada lühi- ja pikaajalist plaanimist. Detailsete plaanide koostamine on alati projektijuhi ülesanne, üldplaanide koostamine aga ei pruugi seda alati olla.

Projekti ohjamine/koordineerimine

Projekti ohjamise ja koordineerimise käigus peab projektijuht:

  • jälgima projektiplaanist kinnipidamist
  • juhtima alluvaid
  • rakendama projektigrupi liikmeid
  • teostama sisuliselt ja erialaselt kompetentselt projekti tegevused
  • valmistama ette vajalikud vahendid
  • informeerima
  • looma vajalikke kontakte
  • valmistama ette otsuseid.

Projekti kontroll

Projekti kontrollimisega seoses on projektijuhil kaks ülesannet:

  • kontroll, mis hõlmab
  • projekti realiseerimise kontrolli
  • projekti lõpptulemuse kontrolli
  • aruandlus
  • projektijuht annab projekti tellijale aru projekti realiseerimise käigust.
Projekti kontroll on projekti ohjamise ja lõpptulemuse saavutamise seisukohast kohustuslik.