1.6.2 Infosüsteemide kasutusvaldkonnad

Kui lähtuda tippjuhtkonna vajadustest, siis nende jaoks on ülimalt oluline informatsioon see, mis võimaldab langetada pikaajalisi, strateegilisi otsuseid, samas on oluline ka informatsiooni usaldusväärsus, seega peaks info võimaluse korral pärinema algallikast. Ilmselgelt on algallikast lähtuva informatsiooni maht väga suur, mistõttu tuleb lähteinformatsioon viia sobivasse vormi, kasutades selleks info töötlemist, üldistamist, aegridade leidmist ja võrdlemist, statistiliste ülevaadete koostamist jne.. Arvestades tippjuhtide koormatust ei ole põhjust eeldada, et neil jätkub aega mahukate materjalidega tutvumiseks, seega peaks neile pakutav lahendus olema ühelt poolt lihtne ja lühike, teiselt poolt aga kajastama kõiki olulisi aspekte, mida vajatakse otsuste langetamiseks.
Keskastme juhtkond vajab infosüsteemi, mis võimaldab talle ühelt poolt vahetu juurdepääsu usaldusväärsele lähteinformatsioonile, teisest küljest aga kasuta infosüsteemi võimalusi majandusarengute prognoosimiseks. Keskastme juhid peavad olema võimelised vastama tippjuhtkonna küsimustele või pakkuma neile informatsiooni, mis teeksid võimalikuks uute lähenemiste või majanduslike arengusuundade väljatöötamise. Ettevõtte seisukohalt oleks väga vajalik keskastme juhtkonna kaasamine näiteks ettevõtte strateegia kujundamiseks korraldavatel ajurünnakutel. Keskastme juhtide igapäevase operatiivtöö seisukohalt aga oleks mõistlik vähendada nende koormust strateegiliste otsuste ettevalmistamisel ja võimaldada neil pühenduda rohkem just operatiivjuhtimise valdkonnale, kus nende poolt antav panus oleks ettevõtte seisukohalt tõhusam.
Seega juhtimisinfo süsteem kujutab endast andmete kogumit, mida saab esitada väga erineval moel. Enamlevinud nendest on kas aruandluse kujul tekstina või graafiliselt diagrammide, graafikute, tabelite jne. kujul. Mõningaid lähteandmeid võib vaadelda töötlemata kujul, et oleks võimalik koheselt anda hinnanguid mingitele majandustegevuse protsessidele, trendidele või muudatustele. Keerulisemate probleemide korral on vaja läbi viia mõnevõrra sügavam analüüs ja selleks kasutatakse analüütilisi mudeleid, mis võimaldavad ka jõuda majandusprobleemide sisuliste lahendusteni.
Mõningane mitmetähenduslikkus valitseb ka nende süsteemide määratluste ja nimetuste osas, kuid kui infosüsteemi nimes kasutatakse väljendit „juhtimise", „strateegilise juhtimise" või „ettevõtte juhtimise" infosüsteem, siis on suure tõenäosusega tegemist just juhtimise infosüsteemidega, ükskõik, milliste akronüümidega neid siis ka ei tähistata.