1.6.1 Infosüsteem organisatsioonides

Infosüsteemi kasutamise all mõistetakse erinevate tööülesannete täitmist infotehnoloogiliste vahendite abil. Normaalses, tänapäevases, organisatsioonis vormistatakse juhiabi poolt dokumente, müügiosakond analüüsib kliendibaasi, varustusosakond uurib toorainete pakkumisi jne.. Iga sellise tegevuse käigus kasutatakse ja töödeldakse informatsiooni eesmärgiga leida parimaid lahendusi ettevõtte ärieesmärkide realiseerimiseks. Juhtkonna seisukohalt on infosüsteemi vaja ettevõtte juhtimistegevuse korraldamiseks vajaliku info olemasolu e. õige info, õigel ajal, õigel kujul ja õiges kohas.
Ettevõtte juhtimistasandid erinevad otsustus- ja vastutusastme järgi. Ettevõtte eesotsas on tippjuhtkond, kes vastutab terve ettevõtte tegevustulemuste eest ja kelle ülesandeks on välja töötada ja realiseerida strateegilisi plaane ja strateegiliste otsuste realiseerimiseks välja töötada taktikalisi plaane. Strateegilised otsused peavad garanteerima, et tehakse õigeid asju ja taktikalised otsused peavad garanteerima, et neid õigeid asju tehakse ka parimal moel. Tippjuhtkond oleks seega vastutav ka valitud strateegia sobivuse ja realiseerimise eest. Kõige keerulisem valdkond kuulub keskastme juhtide pädevusse, kuna nemad on sisuliselt „kahe tule vahel". Ühelt poolt esitab tippjuhtkond neile oma korraldused ja teiselt poolt peavad nemad esitama korraldused juba konkreetsetele töötegijatele, kellel võivad tekkida omapoolsed probleemid ja küsimused. Samas on keskastmejuhid tahes-tahtmata tippjuhtkonna käepikendus ja kaasvastutaja, kuna planeerimise käigus on nende poolt tippjuhtkonnale esitatud informatsioon alusel koostatud ettevõtte taktikalised plaanid. Seega vastutavad ka nemad nende plaanide reaalsuse eest. Lisaks igapäevase juhtimistegevusele vastutavad nad alates tööjõu valiku ja värbamise protsessist kuni töötajate sisulise juhtimiseni välja.
Ettevõtte ja juhtkonna jaoks määrab infotehnoloogiliste lahenduste väärtuse selle loomiseks tehtud investeeringute maht (riistvara jne.) ja infosüsteemi enda (tarkvara) loomiseks tehtud kulutustest, kusjuures kuludes ei arvestata lahenduste kaasaegsust ja vajalikkust. Ühest küljest on neid aspekte lihtsalt keeruline kulutuste kaudu kirjeldada. Teisest küljest oleks aga vajalik hinnata infosüsteemi kasutamisest tekkivat lisaväärtusväärtust, kuna infosüsteemid võimaldavad kiiremini reageerida muudatustele ärikeskkonnas. Samuti võimaldab infosüsteem väga kiiresti mahukate majandusanalüüside läbiviimist. Siit ka võimalus saada kvaliteetset lähteinformatsiooni nii operatiivtegevuse korraldamisel kui ka strateegiliste otsuste tegemisel. Kuigi tippjuhtkond ja keskastme juhtide tegevusvaldkonnad on üldistatuse astme järgi mõnevõrra vastandlikud tuleb infosüsteemide väljatöötamisel arvestada mõlemate vajadustega.