4.4.6 Lihtsalt navigeeritav veebileht

Nagu varem mainitud, peab saidi disainimisel arvestama potentsiaalsete külastajate vajadusi ning näha ette probleeme, mis võivad saidi kasutamisel tekkida. Selleks, et lihtsustada saidi projekteerimist ja kasutamist, tuleb koostada saidi mudel (kaart). Mudeli loomiseks on olemas meetod, mida nimetatakse kaartide sorteerimiseks (card sorting). Sihtrühma liikmetele antakse sisuühikute nimetused eraldi kaartidel ning nad koostavad saidi navigatsiooni vastavalt oma parimale äratundmistele ning eeldustele. Sellisel viisil saadakse navigatsioonile parim vundament. Mudelit kasutatakse selge loogilise struktuuri ja lihtsa ning arusaadava navigatsiooni loomiseks. Heaks tavaks on sait eelnevalt ka testida (prototüübi testimine).
Vaata ka http://en.wikipedia.org/wiki/Card_sorting
Sobiva struktuuri variandi valikul tuleb meeles pidada, et ühel lehel ei tohi olla liiga suurt infohulka, sest paberkandjal ja ekraanil nähtava teksti omandamine on erinev. Arvutiekraanilt on suurem infohulk halvemini omandatav, sellepärast tuleb lõhkuda info väiksemateks tükkideks ning rõhutada tähtsamaid tekstilõike. Psühholoog George Miller leidis, et inimese lühiajaline mälu töötleb maksimaalset infohulka 7±2 ühikut. Sellest tulenevalt on meil raskem kasutada navigatsioonikomponente, kus on rohkem infoühikuid. Näiteks kui saidil on esitatud suur toodete valik, on mõistlik koostada struktureeritud kataloog. Liikudes kataloogis, saab külastaja juurdepääsu lehele konkreetse kauba kirjeldusega, samal lehel on ka viidad kõigile teistele saidi jaotistele.
Vaata ka: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Magical_Number_Seven,_Plus_or_Minus_Two