4.4.1 Sihtrühma vajaduste analüüs

iDevice ikoon 4.4.1 Sihtrühma vajaduste analüüs

Veebilehe disainimisel on hea tava analüüsida, millised külastajad hakkavad saiti külastama. Et olla kindel saidi loomise eesmärgis (näiteks firma toodete esitamine, online-müük või lihtsalt reklaam), peab disainer töötama koos tellijaga, arvestama kõikide tema soovidega ja looma kujunduse, mis on orienteeritud kindlale saidi külastajate ringile (sihtrühmale). Peale saidi esimese prooviversiooni valmimist peab disainer tegema koostööd sihtrühma liikmetega (prototüübi testimine), kes teevad süsteemi kasutamise käigus märkusi ning avastavad nõrgad kohad protsessides ja kasutajaliideses. Toetudes testi tulemustele jätkab disainer saidi väljatöötamist ning parandab leitud vead.

Saidi analüüsimine ei tähenda alati, et see vastab kõigile kasutatavuse nõuetele ja on kasutajatele mugav. Saidil võivad ikkagi olla puudused, mida ei arvestatud või ignoreeriti. Seepärast on mõistlik teha prototüübi testimist vähemalt kaks korda ning testijate arv ei tohiks olla väiksem kui kuus. Selline testijate hulk on piisav, et esile tuua 90% olulistest vigadest.