3.4.5 Abstrahheerimine ja kapseldamine (teabe peitmine)

Abstrahheerimine
võimaldab korraga tegelda vaid ülesande kontekstis hädavajaliku teabega jättes
kõrvale kõik muu ning samuti seigad, mis tunduvad lahendamise juures
vähetähtsatena. Ainult nõnda on lootust keerukamate reaaleluliste süsteemide
tarbeks piisavalt arusaadavaid mudeleid luua, millest on võimalik ka lühemal
vaatlusel aru saada ning loodud komponenti muude osadega liidestada.
Kapseldamise käigus piiritletakse
reaalmaailma jäljendav objekt kõigepealt abstrahheerimise abil. Edasi luuakse
talle välismaailma ja teiste objektidega suhtlemiseks liidesed, kusjuures
kontroll seesoleva teabe üle on vaid
objektil enesel. Avalikes liides-alamprogrammides saab koodi abil otsustada,
kuidas ja milliseid sisemisi andmeid väljapoole näidatakse/avaldatakse ning
samuti mida ja kuivõrd lubatakse väljast käivitatavate alamprogrammide kaudu
kapseldunud objekti sees muuta. Selliselt on objektil võimalus ise oma koodi
abil hoolitseda, et vaid selleks vajalik osa temast väljapoole paistaks või
muudetav oleks.