3.4.2 Objektorienteeritud programmeerimise põhimõtted

Objektorienteeritud programmeerimise juures luuakse tarkvara iseseisvate suhteliselt sõltumatult kasutatavate ja testitavate klassidena, mille põhjalt siis omakorda töö käigus objekte tekitatakse. Objektid jäljendavad pärismaailma üksusi, on nende arvutipoolseks mudeliks. Nagu mudelite puhul ikka, tuleb teha nende piiritlemiseks lihtsustusi ning pärast arvestada, kuidas lihtsustuste kaudu leitud tulemused tegelikule keskkonnale ülekantavad on. Objektid luuakse konstruktori abil ning hiljem saavad nad omavahel suhelda meetodite kaudu. Tehniliselt on tegemist alamprogrammidega, mille ülesandeks on muu hulgas hoolitseda, et objekt pärast meetodi käivitamist ka ise "ellu jääks" ning ebasobivate andmete tõttu kahjustada ei saaks.
Lisalugemist: Jaanus Pöidla konspekt http://enos.itcollege.ee/~jpoial/java/i200loeng3.html