3.4.4 Päriluse ülesehitus ning selle tarvilikkus programmeerijale

Pärilus
aitab programmeerijal vältida tarbetult korduva koodi kirjutamist. Nagu
reaalmaailmas nii ka siin saab ühiste tunnustega seotud koodi ja andmed ühes
kohas kogu vastava grupi jaoks kirja panna ning hiljem spetsialiseeritumal
tasemel lisada täiendusi ja täpsustusi. Ilma selle võimaluseta oleks suuremate
süsteemide kirjapanek palju mahukam ning veaohtlikum. Üksteisest pärinevad
üldjuhul klassid ehk objektitüübid. Päriluse puhul luuakse ülemklassile
(baasklass, super class) alanejaks alamklass (subclass). Lihtsamal juhul võib
pärilus piirdudagi vaid alamklassi loomisega. Eraldi piirangute puudumisel on
loodud klassil kõik samad oskused mis ülemklassilgi. Samas programmeerijal
enesel on teada, mis kontekstis ta kummagi klassi eksemplari kasutab. Näiteks
Punkti ja Vektori puhul mõlemal on tarvis meeles pidada kaht koordinaati. Punkti
puhul tähendavad need absoluutset asukohta, vektori puhul aga nihet. Vektori
puhul on tähtsaks omaduseks tema pikkus, punkti puhul paljalt koordinaatide
märkimiseks pole selle valemiga kuigi palju peale hakata - seega saab vektori
teha punkti alamklassiks ning ühes pärilusega sinna vastava pikkusfunktsiooni
juurde liita. Pärilusahel võib mõnigi kord päris pikaks kasvada - paljude
sarnaste klasside puhul viis-kuus taset kus igal pool mõned omadused ja oskused
juurde tulevad, see ei ole mingi ime.