2. Kujutamise üldised põhimõtted

iDevice ikoon Eelteadmised kujutamise üldistest põhimõtetest
Kujutamise üldised põhimõtted
Kujutise saamise toimingut nimetatakse projekteerimiseks. Projekteerimine on toiming, milles esinevad järgmised elemendid:
  1. projekteerivad kiired ehk kujutamiskiired
  2. projekteeritav ese ehk objekt
  3. projektsioonitasand ehk ekraan
  4. eseme (objekti) projektsioon ehk kujutis – toimingu tulemus ekraanil
Kujutise saamiseks projektsioontasandil ehk ekraanil suunatakse mõttes läbi eseme (objekti) iseloomulike ja seda eset määravate punktide projekteerivad kiired ehk kujutamiskiired.
Ühes punktist lähtuvate kujutamiskiirtega projekteerides saadakse kujutis, mida nimetatakse tsentraalprojektsiooniks ehk perspektiiviks. Kui kujutamiskiired kulgevad paralleelsetena, on projekteerimise tulemuseks paralleelprojektsioon. Ekraanile kaldu langevad paralleelkiired annavad kaldprojektsiooni. Ekraani suhtes risti võetud paralleelkiired võimaldavad saada eseme (objekti) kujutise ristprojektsioonis ehk ortogonaalprojektsioonis.
 
Tehnilistel joonistel kasutatakse paralleelprojekteerimisega tuletatavat ristprojektsiooni.
Kujutava geomeetria seda osa, mis käsitleb kujutiste tuletamist geomeetrilistest kehadest projekteerimise teel, nimetatakse projektsiooniliseks joonestamiseks.