1.9.5 Kliendisuhete juhtimine (customer relationship management – CRM)

iDevice ikoon 1.9.5Kliendisuhete juhtimine (customer relationship management – CRM)

Kliendisuhete juhtimine kui uus suund turunduses saab e-äris olulist tuge. Selle turundusstrateegia põhiideed - kliendisu­hete personaliseerimine, otsesuhted iga kliendiga - on e-äri keskkondades tõhusamalt teostatavad. Turustajate personaliseeritud suhtlemine iga kliendiga võimaldab luua ettevõtte infosüsteemis iga kliendi turunduspro­fiili, mida täpsustatakse reaalajas.

Tulemuseks on:

  • turustajate personaliseeritud müügipakkumised,
  • iga kliendi nõudluse kiire ja kvaliteetne rahuldamine - kliendiprofiilide üldistamine ettevõtte aktuaalseks turumudeliks.

CRM toimib ettevõtte e-turunduses tõhusalt siis, kui partneriteks on klientide e-varustuse ekstraneti mu­delid.

a) Reklaam e-turunduses. Tänapäeval reklaamib iga ettevõte ennast internetis oma lehekülgedel, ena­masti on reklaam seotud internetiportaalidega. Rahvusvahelistel ettevõtetel on oma portaal võim­sate reklaamiveebidega, aga nad reklaamivad oma toodangut ka suurtes reklaamiportaalides (näiteks Yahoo.com). E-reklaam kui ostetud teenus on tõhus juhul, kui ettevõtte e-turundus seda pidevalt aja­kohastab (e-reklaam kui ettevõtte infosüsteemi ekstraneti osa).

b) Tarnimise juhtimine. Toodete tarnimine ostjatele on e-logistika funktsioon, mis ühendab transpordiahe­lad, ekspedeerimise, ladustamise, kauba käsitluse, tolli­protseduuride korraldamise ja kaupade jaotamise. Ette­võtte e-turundus võimaldab tellida e-logistika ette­võtetelt transporti, jälgida oma tarnete kulgu, suhelda e-tolliga, arveldada e-panganduse kaudu. E-logistika ettevõtte näide on Maersk Logistics (http://www.maersk-logistics.com).