1.9.4 Ettevõtte e-turundus

iDevice ikoon 1.9.4 Ettevõtte e-turundus

Ettevõtte e-turunduse põhifunktsioonid on:

  • müük ja müügitoetus
  • kliendisuhete juhtimine (customer relationship management - CRM)
  • reklaam
  • tarnimise juhtimine
  • müügijärgse teeninduse juhtimine.

a) Müük e-turunduses on interneti vahendusel kulgev protsess turustajate ja ostjate vahel. Ekstranetis on sel­leks toodete kirjeldused (omadused, parameetrid, müü­gihinnad), aga ka müügi-, tarnimis- ja arveldustingi­mused. Ekstranet pakub ostjale tellimisdokumente ja toetab turustajate müügiprotseduure interneti kaudu.

b) Müügitoetus sisaldab müügi finantseerimist (lii­sing, laenud). See teenus võib olla ettevõtte e-turun­duses sisseostetav e-finantsteenindajalt (ASP).
Näide: ravimite e-hulgimüüja ekstranetis on ravimite kirjeldused ja hinnad. Apteegid (ka e-apteegid) tellivad ravimeid interneti vahendusel ja arveldavad e-hulgi­müüjaga e-panganduse kaudu.

c) Hinnakujundus e-turunduses on paindlik turuolu­kordade ja klientide suhtes. Interaktiivne kiire andme­vahetus e-turunduses võimaldab müüki kokkuleppe­hindadega. Näiteks lennundusportaalides muutub lennupiletite hind reaalajas sõltuvalt turu olukorrast (Lastminute. com).