1.9.4 Ettevõtte e-turundus

Ettevõtte e-turunduse põhifunktsioonid on:
- müük ja müügitoetus
- kliendisuhete juhtimine (customer relationship management - CRM)
- reklaam
- tarnimise juhtimine
- müügijärgse teeninduse juhtimine.
a) Müük e-turunduses on interneti vahendusel kulgev protsess turustajate ja ostjate vahel. Ekstranetis on selleks toodete kirjeldused (omadused, parameetrid, müügihinnad), aga ka müügi-, tarnimis- ja arveldustingimused. Ekstranet pakub ostjale tellimisdokumente ja toetab turustajate müügiprotseduure interneti kaudu.
b) Müügitoetus sisaldab müügi finantseerimist (liising, laenud). See teenus võib
olla ettevõtte e-turunduses sisseostetav e-finantsteenindajalt (ASP).
Näide: ravimite
e-hulgimüüja ekstranetis on ravimite kirjeldused ja hinnad. Apteegid (ka
e-apteegid) tellivad ravimeid interneti vahendusel ja arveldavad e-hulgimüüjaga
e-panganduse kaudu.
c) Hinnakujundus e-turunduses on paindlik turuolukordade ja klientide suhtes. Interaktiivne kiire andmevahetus e-turunduses võimaldab müüki kokkuleppehindadega. Näiteks lennundusportaalides muutub lennupiletite hind reaalajas sõltuvalt turu olukorrast (Lastminute. com).