1.3.2 Turundusmeetmed

See, kuidas ettevõttel õnnestub oma toodangut või teenuseid turul müüa, ei olene mitte ainult toodangu või teenuste kvaliteedist ja hinnast, mida meil sageli võetakse enesestmõistetava tõena, vaid väga paljudest teguritest, mida kokkuvõtvalt nimetatakse "turundusmeetmeteks".
Turundusmeetmeid grupeeritakse nelja gruppi: tootega seotud meetmed, hinnaga seotud meetmed, jaotamisega seotud meetme ja suhtlemisega seotud meetmed. Joonis 1-3 annab ülevaate neist teguritest.
Joonis 1-3. Turundusmeetmestiku komponendid
Planeeritud turunduskontseptsioon tuleb realiseerida. Realiseerimise kulgu ja edukust peab süstemaatiliselt kontrollima. Selleks vajalikud kriteeriumid tulenevad varem formuleeritud turustamise eesmärkidest.
Kontrolli objektiks on turundusmeetmed tervikuna. Nii on tüüpilisteks kontrollnäitajateks käive, kasum, turuosa, tarbijate hinnangud toodetele, kaubamärgile, tellimuste täitmine jne.
Praktikas peavad need kontrollnäitajad olema muidugi konkretiseeritud. Kontroll peab puudutama ka allstruktuure (toode, hind, jaotus, suhtlus). Näitena võib nimetada reklaami ja üksikuid konkreetseid abinõusid.