1.6.1.1. ISO 9000

ISO 9000 on ISO (International
Organizationfor Standardization) standardite osa, mis on rakendatav
projekteerimise ja tootmisega tegelevas ettevõtluses. Viimane versioon
standardist on piisavalt üldine, et sobida äri ja teenindusega seotud
ettevõtetesse ning on enam suunatud klientide rahulolu saavutamisele. ISO9000
reguleerib toodete hankimise, kavandamise, dokumenteerimise, tarnimise,
väljatöötamise, testimise ja hoolduse. ISO 9000 kvaliteedistandardite sari on
kehtestatud ka Eesti standarditena. ISO9000 lähenemine ei ole normatiivne vaid
nõutakse, et standardit rakendav ettevõte tuvastaks oma võtmeprotsessid ning
valiks meetodid ja tehnikad nende protsesside efektiivseks läbiviimiseks.
Tähelepanu pööratakse protsesside pidevale parendamisele ning mõõdikutele,
mille abil saab kontrollida protsesside ja toodete kvaliteeti.