1.6.1.1. ISO 9000

iDevice ikoon 1.6.1.1 ISO 9000.
ISO 9000 on ISO (International Organizationfor Standardization) standardite osa, mis on rakendatav projekteerimise ja tootmisega tegelevas ettevõtluses. Viimane versioon standardist on piisavalt üldine, et sobida äri ja teenindusega seotud ettevõtetesse ning on enam suunatud klientide rahulolu saavutamisele. ISO9000 reguleerib toodete hankimise, kavandamise, dokumenteerimise, tarnimise, väljatöötamise, testimise ja hoolduse. ISO 9000 kvaliteedistandardite sari on kehtestatud ka Eesti standarditena. ISO9000 lähenemine ei ole normatiivne vaid nõutakse, et standardit rakendav ettevõte tuvastaks oma võtmeprotsessid ning valiks meetodid ja tehnikad nende protsesside efektiivseks läbiviimiseks. Tähelepanu pööratakse protsesside pidevale parendamisele ning mõõdikutele, mille abil saab kontrollida protsesside ja toodete kvaliteeti.