3.1.2 IT personal

Kõigi eelpool kirjeldatud huvigruppide vajaduste rahuldamiseks on vajalik ressurss - inimesed ja tehnika. Mõlema puhul on võimalik need „soetada" oma organisatsiooni või kasutada teenust. See on asja väline külg. Sisuliselt peavad organisatsiooni heaks toimimiseks toimima selle kõik põhiprotsessid ning vajadusel peab olema tagatud nendele IT tugi. Selleks peab IT personal hoolitsema füüsilise taristu (serveriruumid, kaabeldus, turvalised juurdepääsud), serverite, arvutitöökohtade, lisaseadmete ja teenuste aluseks olevate tarkvara rakenduste toimimise eest. IT juhi või temaga samaväärseid ülesandeid täitva töötaja kohus on leida pädevad spetsialistid või sõlmida vajalikud lepingud teenuste osutajatega.
IT spetsialistide pädevused on kirjeldatud näiteks kutseregistris olevates kutsestandarditega (vt. http://kutsekoda.ee/et/kutseregister). Lisaks sellel võib IT spetsialiste otsida vajalike tootjate poolt antavate oskust tõendavate sertifikaatidega (nt http://www.mcmcse.com/othercerts.shtml) või tootjasõltumatute sertifikaatidega (nt ka käesoleva õppematerjali aluseks olev EUCIP sertifikaat). Tuntud on üle 800 infotehnoloogia erialade sertifikaadi.
Vajalike spetsialistide kvalifikatsiooni või ostetavate teenuste hulga määrab eelkõige vajadustest lähtuv IT arhitektuur organisatsioonis.