1.7.1 Koostöö organisatsioonides

iDevice ikoon 1.7.1 Koostöö organisatsioonides

Raske, kui mitte võimatu, on ette kujutada edukat ettevõtet, kus pole tähelepanu pööratud koostöö küsimuste lahendamisele. Igasugune koostöö tänapäeval on seotud aga kommunikatsioonitehnoloogiatega ja baseerub tihtipeale just Interneti abil realiseeritavatele lahendustele. Kvaliteetse koostöö tagamiseks peab olema tasemel nii ettevõtte sise- kui ka välissuhtlus.

Müügi ladus ja tarbijasõbralik korraldamine on igale ettevõttele ülioluline. Seetõttu lähtudes ühel poolt kliendisõbralikkusest ja hinnates teiselt poolt kommunikatsioonitehnika arengusuundi, peab toonitama, et reaalsuses pälvivad üha laiemat tähelepanu internetimüügi tehnikad (e-äri) ja/või interneti kasutamine müügikohtades (e-kommerts). E-kommertsi arengule on kaasa aidanud ka meile juba mõnda aega teada-tuntud ja laialdaselt kasutatud pankade ja müügikettide poolt väljatöötatud rakendused. Oluliseks läbimurdeks või pidada internetipankade kasutamist, mis võimaldab meil teha igapäevaseid väikseid makseid isiklikul kontol sularaha omamata. Sama süsteemi saab kasutada ka internetikauplustes. Seitsmekümnendate aastate revolutsiooniks panganduses oli „masintelleri" (ATM) kasutamine, mida meie tunneme rohkem pangaautomaatide nime all.

Erinevused Interneti ja e-kommertsi osas on esile kerkinud alles viimastel aastatel. Kui hinnata Interneti ja e-äri arenguid viimasel kümnendil, siis vaatamata „uue majanduse" ja sellega koos ka e-äri suuri tagasilööke 2000 a. on selles valdkonnas ringlevate rahade kasv märkimisväärne. Tagasihoidlike hinnangute alusel on viimase kümne aasta jooksul kasvanud interneti äris ringlevate summade suurus kümneid tuhaneid kordi. Tõeline hüpe Interneti äri arengus on tekitanud ööpäevaringse iseteenindusel baseeruva internetimüügi väljaarendamine. Firmades on peamised Interneti põhised arendustegevuse suunad mõnevõrra stabiilsemal alusel, kuna arendatakse juba järeleproovitud ja mõnevõrra  traditsioonilisemaid rakendusi, mis on välja töötatud pidades tarbijate huvisid silmas ja mõeldud lahenduste mugavamaks kasutamiseks. Peamine probleem on aga see, kuidas tagada tõhus koostöö firma ja Interneti kaubanduse vahel enne spetsiaalse e-äri jaoks väljatöötatud uue tehnoloogia kasutuselevõtmist.