7.5.3 Muutuse taotluse eesmärk ja elemendid

iDevice ikoon 7.5.3 Muutuse taotluse eesmärk ja elemendid

Muudatuse taotluses peavad olema sees järgmised punktid:

  • Muudatuse taotluse number
  • Muudetavate konfiguratsioonielementide kirjeldus
  • Muudatuse põhjus
  • Muudatuse tegematajätmise mõju
  • Muudetava konfiguratsioonielemendi versioon
  • Muudatuse taotluse esitaja nimi, asukoht ja telefon
  • Taotluse kuupäev
  • Muudatuse prioriteet
  • Soovitused muudatuste nõukojale (vastavalt vajadusele)
  • Planeeritud muudatuse toimumise aeg
  • Ennistamise plaan ehk ebaõnnestunud muudatuse järel olukorra taastamise sammud
  • Riskianalüüs ja riskihaldus
  • Mõju äri talitluspidevusplaanile
  • Muudatuse taotluse staatus

Muudatuse edukaks läbiviimiseks on vaja hinnata selle mõju ärile ja IT infrastruktuurile. Mõju arvestamisel on aluseks erinevad tegurid, mida peab hindama ja analüüsima:

  • Mõju IT infrastruktuurile ja kliendi teenusele, nagu see on defineeritud teenustaseme lepingus
  • Mõju teistele teenustele, mis toimivad samas infrastruktuuris
  • Mõju teistele struktuurielementidele organisatsioonis nagu turvalisus, kontoriteenused, transport, äri
  • Muudatuse mitterakendamise mõju
  • IT, äri, ja muud ressursid, mis on vaja muudatuse rakendamiseks
  • Täiendavad ressursid, mida on vaja siis kui muudatus rakendatakse.

Selle analüüsi eesmärk on tuvastada, kas muudatuse poolt saadud tulu õigustab sellega seotud riske. Sellest sõltuvalt teeb muudatuste nõukoda otsuse muudatuse läbiviimise osas.

Spetsiifiline võit, mida muudatustehaldussüsteem annab sisaldab järgmist:

  • IT teenuste parem kohandatus äri nõuetele
  • Selge protseduur ja kommunikatsioonikanal muudatuste läbiviimiseks nii äri kui tehnilise toe töötajatele
  • Parandatud riskianalüüs
  • Vähendatud negatiivne muudatuse mõju teenustaseme lepingule ja teenuste kvaliteedile
  • Parem hinnaanalüüs välja pakutud muudatuste läbiviimiseks
  • Parandatud probleemi ja käideldavuse haldus läbi muudatustehalduse protsessi kogutud info
  • Parem IT meeskonna produktiivsus, kuna muudatused on planeeritud ja ei nõua jooksva töö katkestamist või ebaõnnestunud muudatuste ennistamist
  • Täiendatud IT protsesside tunnetus, mille aluseks on teenuste kvaliteet ja pädev lähenemine.

Muudatusi võib läbi viia ükshaaval aga see ei ole sageli praktiline. Kui võimalik, peab muudatusehaldus ajastama heaskiidetud muudatused järgmiste versiooniuuenduste sees ja soovitama sellele vastava ressursside paigutuse. Muudatusehalduse ja versioonihalduse vahel on selge järgnevus. Versioonihalduse protsess mõjutab muudatusehaldust ja täpsemalt on selle roll arendada ja koondada standardsed muudatused uutesse tarkvara- ja riistvaraversioonidesse, mis võetakse kasutusele IT infrastruktuuris. Kuna versioonid on muudatuse ilmingud, siis muudatuse protsess algatab versioonimuudatused läbi dokumenteeritud versioonihalduse protsessi.

Autoriseeritud muudatuse taotlused tuleb edastada asjaga seotud tehnilistele gruppidele, et muudatused rakendada. Muudatusehaldus on koordineeriv roll, mis tagab, et need tegevused on kaetud ressurssidega ja korrektselt täidetud vastavalt ajakavale.
On oluline, et samad standardid ja meetodid, mida kasutati algse konfiguratsioonielemendi jaoks on kasutusel ka muudatuse läbiviimisel. Ennistamisprotseduurid peavad olema enne muudatust defineeritud, et neid oleks võimalik ebaõnnestumiste korral koheselt rakendada olukorra taastamiseks.
Muudatuste vastupidise mõju ärahoidmiseks teenuse kvaliteedile on tungivalt soovitatav testida kõiki muudatusi eelnevalt kaasa arvatud ennistamiste protseduur.