7.2.5 Talitluspidevusplaan

Üks peamisi IT teenuse talitluspidevuse halduse eesmärke on ära hoida või minimiseerida kahjud, mida juhuslikud ebasoovitavad sündmused võivad põhjustada ärile.
IT halduses tähendab termin „avarii" igasugust sündmust, mis võib põhjustada
katkestuse osutatavale IT teenusele, kahjustades vähem või rohkem äriprotsessi.
IT talitluspidevusplaan (Service
Continuity Plan) defineerib vastumeetmed avariiolukordadega toimetulekuks vastavalt
nende kriitilisusele.
Varutalitluspidevuse plaan (Contingency Plan) on täiendav plaan milles kirjeldatakse vastumeetmed olukordadele kui IT talitluspidevusplaan ebaõnnestub.
IT talitluspidevuse halduse protsessi peamine eesmärk on vähendada miinimumini
avariiolukorra poolt tekitatud ärikatkestus.
Protsessi võib jagada nelja faasi:
- Algfaas. Siin defineeritakse talitluspidevuse plaanide kavandid ühe ärikomponendi suhtes. Need kavandid võivad olla sisendiks kogu protsessile.
- Nõuete analüüs ja strateegiate defineerimine. Selles faasis on jõutud kliendi ja teenuseosutaja vahel kokkulepeteni peamiste riskide osas, millele on vaja defineerida vastumeetmed ja sellega seoses ka kulutada raha.
-
Rakendamine:
- Riskipiiramismetoodikate rakendamine
- Talitluspidevus- ja varutalitluspidevusplaani vormistamine
- Taastusmeetodite ja protseduuride väljatöötamine
- Plaanide testimine
- Talitluspidevusplaani hooldus ja perioodiline ülevaatus, mille käigus hinnatakse IT teenuste talitluspidevusplaani vastavust äri arengule.