7.2.2 Mahuplaani elemendid

iDevice ikoon 7.2.2 Mahuplaani elemendid

Erinevad mahuhalduse alamprotsessid seavad eesmärgiks täiesti erinevad aspektid.
Äriprotsesside mahuhaldus koondab tähelepanu olemasolevatele ja tulevastele äri vajadustele, teenusemahuhaldus keskendub olemasolevate teenuste käimashoidmisele ja komponentidemahuhaldus on fokusseerunud tehnoloogiale, mis on kõiki teenuseid toetav infrastruktuur.
Mahuhalduse protsessi poolt läbiviidavad tegevused realiseeritakse jooksvalt, hoolduse käigus ja perioodiliste mahuhaldusinfo andmebaasi ning dokumentide ülevaatamisel.
Info erinevate teenuste sooritusvõimeest kogutakse jälgimistegevuste käigus mahuhalduse andmebaasi (CDB - Capacity Management Database). Viimane on keskne infohoidla, mida kasutavad kõik kolm mahuhaldusealamprotsessi oma kogutud andmete talletamiseks. Seda infot kasutatakse mahuhalduse planeerimisel ja prognooside koostamisel jälgitavate teenuste jaoks.Peale selle on andmebaasis info teenuste omavahelistest seostest ja teenuste ning ressursside omavahelistest seostest.
Korrektseks info kogumiseks andmebaasi on vaja jälgitavad subjektid (teenused ja nendega seotud ressursid) varustada mõõdikutega.
Teenuste kvaliteeti tuleb mõõta erinevate vaatenurkade alt:

  • Äri areng
  • Tehnoloogia
  • Olemasolevad äri nõuded
  • Finantsaspektid

Iga spetsifitseeritud mõõdiku jaoks peab mahuhalduse protsess defineerima soovitud sihid ja garanteerima nende saavutamise.
Prognoosid ja ressursside kogus, mis on vajalik teenuste käimashoidmiseks ning äri nõuded vormistatakse spetsiifilisse dokumenti, mida nimetatakse mahuplaaniks.
Kõik alamprotsessid annavad oma osa selle dokumendi sisu uuendamisse. Mahuplaan on paindlik dokument, mida võidakse regulaarselt muuta ja parandada. Mahuplaani koostamisel on möödapääsmatu võtta aluseks mahuhalduse andmebaas. Peamine mahuplaani koostamise eesmärk on defineerida täpselt kogu IT infrastruktuur, mida on vaja käimas hoida, selleks, et garanteerida lepingutega määratud teenuste tasemed.

 

Tüüpiline mahuplaan sisaldab järgmist infot:

  • Plaani ulatus ehk põhilised IT infrastruktuuri elemendid, mis on seotud planeerimisega
  • Kasutatud meetodid - defineerib kuidas ja millal info plaani koostamiseks saadakse
  • Äristsenaarium - see kirjeldab kliendi ettevõtte olemasolevat seisu ja võimalikke muutusi tulevikus
  • Teenuste aruanne - kokkuvõttev profiil igast kliendile pakutavast teenusest
  • Tulevased teenuse tasemed - teenuse kasvuprognoos
  • Ressursside aruanne - erinevate teenustega seotud ressursside kasutusmäär
  • Tulevane ressursivajadus - ressursid, mis vaja, et täita oodatavaid teenuse tasemeid
  • Teenuse parendamise võimalused - tegevused teenuste parendamiseks.