7.2.2 Mahuplaani elemendid

Erinevad mahuhalduse
alamprotsessid seavad eesmärgiks täiesti erinevad aspektid.
Äriprotsesside mahuhaldus koondab tähelepanu olemasolevatele ja tulevastele äri
vajadustele, teenusemahuhaldus keskendub olemasolevate teenuste
käimashoidmisele ja komponentidemahuhaldus on fokusseerunud tehnoloogiale, mis
on kõiki teenuseid toetav infrastruktuur.
Mahuhalduse protsessi poolt läbiviidavad tegevused realiseeritakse jooksvalt,
hoolduse käigus ja perioodiliste mahuhaldusinfo andmebaasi ning dokumentide
ülevaatamisel.
Info erinevate teenuste sooritusvõimeest kogutakse jälgimistegevuste käigus mahuhalduse andmebaasi (CDB -
Capacity Management Database). Viimane on keskne infohoidla, mida kasutavad kõik
kolm mahuhaldusealamprotsessi oma kogutud andmete talletamiseks. Seda infot
kasutatakse mahuhalduse planeerimisel ja prognooside koostamisel jälgitavate
teenuste jaoks.Peale selle on andmebaasis info teenuste omavahelistest seostest
ja teenuste ning ressursside omavahelistest seostest.
Korrektseks info kogumiseks andmebaasi on vaja jälgitavad subjektid (teenused
ja nendega seotud ressursid) varustada mõõdikutega.
Teenuste kvaliteeti tuleb mõõta erinevate vaatenurkade alt:
- Äri areng
- Tehnoloogia
- Olemasolevad äri nõuded
- Finantsaspektid
Iga
spetsifitseeritud mõõdiku jaoks peab mahuhalduse protsess defineerima soovitud
sihid ja garanteerima nende saavutamise.
Prognoosid ja ressursside kogus, mis on vajalik teenuste käimashoidmiseks ning
äri nõuded vormistatakse spetsiifilisse dokumenti, mida nimetatakse mahuplaaniks.
Kõik alamprotsessid annavad oma osa selle dokumendi sisu uuendamisse. Mahuplaan
on paindlik dokument, mida võidakse regulaarselt muuta ja parandada. Mahuplaani
koostamisel on möödapääsmatu võtta aluseks mahuhalduse andmebaas. Peamine mahuplaani
koostamise eesmärk on defineerida täpselt kogu
IT infrastruktuur, mida on vaja käimas hoida, selleks, et garanteerida
lepingutega määratud teenuste tasemed.
Tüüpiline mahuplaan sisaldab järgmist infot:
- Plaani ulatus ehk põhilised IT infrastruktuuri elemendid, mis on seotud planeerimisega
- Kasutatud meetodid - defineerib kuidas ja millal info plaani koostamiseks saadakse
- Äristsenaarium - see kirjeldab kliendi ettevõtte olemasolevat seisu ja võimalikke muutusi tulevikus
- Teenuste aruanne - kokkuvõttev profiil igast kliendile pakutavast teenusest
- Tulevased teenuse tasemed - teenuse kasvuprognoos
- Ressursside aruanne - erinevate teenustega seotud ressursside kasutusmäär
- Tulevane ressursivajadus - ressursid, mis vaja, et täita oodatavaid teenuse tasemeid
- Teenuse parendamise võimalused - tegevused teenuste parendamiseks.