7.2.1 Mahuhaldus

Mahuhalduse protsessi peaeesmärk on tagada, et IT teenuste ja IT infrastruktuuri mahud oleksid piisavad teenustaseme sihtide saavutamiseks tulusal ja õigeaegsel viisil. Mahuhaldus arvestab kõigi IT teenuste osutamiseks vajalike ressurssidega ja esitab lühi-, kesk- ja pikaajalised ärinõuete plaanid.
Mahuhalduse ülesanded on:
- Jälgida IT teenuste sooritusvõimet ja efektiivsust ning selleks vajalikke infrastruktuuri komponente
- Kasutada olemasolevaid ressursse efektiivselt
- Mõõta äri nõuete täitmiseks olulised ressursid
- Koostada prognoose tulevaste äri nõuete jaoks, et hoida äri toimivana
- Saada kindlus, et pakutud ressursid suudavad garanteerida teenustaseme lepingus defineeritud teenuste kvaliteedi
Mahuhalduse tegevusi tuleb analüüsida järgmisi seoseid arvestades:
- Arvestada maksumuse seost võimekusega, et tagada olemasolevate ressursside efektiivne kasutus
- Arvestada pakutud teenuse vastavust nõudlusega, et kliendid oleksid rahul ja ressursid vastaksid nõudlusele
IT infrastruktuuride teek (ITIL - IT Infrastructure Library) on komplekt praktikatest ja põhimõtetest IT teenuste haldamiseks ja osutamiseks ning on kujunenud IT teenuste osutamise hea tava standardiks. ITIL mudeli järgi jaguneb mahuhaldus kolmeks alamprotsessiks:
- Äri mahuhaldus (Business Capacity Management), mille ülesanne on tagada, et tulevaste IT teenuste maht on õieti planeeritud. See kontrollib olemasolevate ressursside kasutust erinevate IT teenuste poolt, et hinnata trendi ja luua vastavad prognoosid tulevaste nõuete täitmiseks.
- Teenusemahuhalduse (Service Capacity Management) eesmärk on kontrollida pakutavate teenuste sooritusvõimet ja mahtu.Mahuplaani jaoks kogutakse, salvestatakse ja analüüsitakse IT teenusteressursside tarbimise ja kasutusstatistika ajalisi graafikuid.
- Komponentide mahuhaldus (Component Capacity Management) mis vastutab selle eest, et mõista konfiguratsioonielementide mahtu, kasutatust ja sooritusvõimet. Vastavaid andmeid kogutakse, salvestatakse ja analüüsitakse kasutamiseks mahuplaanis.