3.8.1 Väikeste koodinäidete loomine määratud ülesande lahendamiseks

iDevice ikoon 3.8.1 Väikeste koodinäidete loomine määratud ülesande lahendamiseks

Koodinäited on väga head vahendid programmeerimise õppimiseks ning mõnele konkreetsele ülesandele vastuse otsimiseks. Tervikliku näite eeliseks on, et teda on võimalik käivitada, täiendada, tulemust proovida ning eksituse korral jälle eelmise seisu juurde tagasi pöörduda. Temaatilisi näiteid liialt palju, et neist siinses lühikeses kirjutises kasu oleks. Õnneks on Internetis päris mitmeid näidete kogumikke vabalt saadaval, kel nende põhjal õppimise tahtmist on.

Küllalt põhjaliku programmeerimisnäidete kogu leiab aadressilt http://java2s.com

Algul java-näidete koguga alustatud, kuid sinna on aegade jooksul kogunenud hulgaliselt näiteid ka muude keelte ja tehnoloogiate kohta. Näited piisavalt lühikesed, et oleksid arusaadavad.

Mitmete tehnoloogiate õpetuste kogu asub http://www.w3schools.com/

Sealsed näited on isegi keerukamate teemade kohta tehtud piisavalt lihtsad, et neid julgeb ka algaja uurida ning põhisisu tuttavaks saada.

Ühe eestikeelse näidetekogu leiab http://minitorn.tlu.ee/~jaagup/kool/java/naited20/juht.html

Sealsedki näited on püütud teha suhteliselt mõistetavalt lühikeselt. Samas enamikul juhtudel hoolitsetud, et nad tervikuna käivitatavad ja katsetatavad oleksid.